18.4.2017 - Blogi
B2b-myynti

Keskittyykö b2b-myynti verkossa vääriin asioihin?

Ella-Roosa Koivupuro

B2b-kaupassa on aika laittaa ostajalle tärkeät asiat kuntoon ja siirtyä myyjävetoisesta b2b-myynnistä kohti aitoa verkkokauppa, joka generoi verkosta uusia asiakkaita. Forresterin tuore b2b-kaupan tutkimus paljastaa, mitä b2b-ostajat arvostavat verkossa. Tutkimus maalaa kuvaa ostajasta, joka siirtyy entistä vahvemmin verkkoon ja myös odottaa verkolta paljon. Johtopäätöksenä voi sanoa, että b2b-kauppojen tärkeimmät kilpailutekijät verkossa ovat: 1. Laaja valikoima 2. […]

LUE LISÄÄ
28.3.2017 - Lyhyesti
MOneyFintech 2017

Voita lippu MoneyFintech 2017 -tapahtumaan!

Ella-Roosa Koivupuro

Suomen keskeisin finanssialan tapahtuma MoneyFintech 2017 valtaa Helsingin Suvilahden 16.–17. toukokuuta – ja lukijoidemme onneksi me arvomme kaksi lippua tapahtumaan. Tapahtuma tarjoaa katsauksen finanssialan tämän hetken puhuttavimpiin trendeihin ja tulevaisuuden suuntauksiin. Se kokoaa yhteen vaikuttajia eri sektoreilta niin sijoitus-, pankki- kuin startup-maailmoista. Löydät kaikki tärkeimmät puheenaiheet yhden katon alta. Tutustu tarkemmin tapahtuman puhujiin ja ohjelmaan täällä. […]

LUE LISÄÄ
28.3.2017 - Blogi
Lisää myyntiä

Lisää yritysostajia, lisää myyntiä

Ella-Roosa Koivupuro

Mistä lisää myyntiä? Tämä kysymys pyörii jokaisen kauppiaan päässä. Monella kauppiaalla on kuitenkin yksi suuri potentiaalinen ostajaryhmä, joka vieraileekin jo heidän kaupoissaan. Nämä ovat yrityksensä lukuun ostoksia tekevät b2b-ostajat. Kuluttajakauppojen ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan, kun tämä merkittävä ostajaryhmä käy jo heidän kaupoissaan. Lähes kaikilla kaupoilla on asiakkaana ainakin satunnaisia yritysostajia. Lindorffin kanssa tekemämme […]

LUE LISÄÄ
14.3.2017 - Blogi
B2b-verkkokaupan sisältömarkkinointi

4+5 vinkkiä B2B-verkkokaupan sisältömarkkinointiin

Ella-Roosa Koivupuro

Sisältömarkkinointi on kaikkien huulilla, ja sen hyötyjä on korostettu myös verkkokaupan ja b2b-liiketoiminnan näkökulmasta. Mutta mitä sisältömarkkinoinnilla voi saavuttaa ja miten sitä kannattaa tehdä – varsinkin jos resurssit siihen eivät ole kummoiset? Sisältömarkkinointi b2b-verkkokauppaan – miksi? 1. Hakukonenäkyvyys Verkkosivujesi sisällöt ovat merkittävä tekijä hakukonenäkyvyydessäsi. Blogin julkaiseminen on helppo tapa luoda relevantteja sisältöjä parantamaan sijoittumistasi hakukoneessa. […]

LUE LISÄÄ
28.2.2017 - Lyhyesti
Jarkko Anttiroiko paneelissa MPE2017

Fintechin kuumimmat puheenaiheet ja toimijat koolla Berliinissä

Jarkko Anttiroiko

Kuva: Ondrej Dorcik. Miten blockchain muuttaa b2b-kaupankäyntiä ja maksamista? Muun muassa yllä oleva kysymys esitettiin helmikuussa Berliinissä järjestetyssä Merchant Payments Ecosystem -nimisessä seminaarissa, jonka Checkout & Conversion -osuuden paneelikeskusteluun minulla oli kunnia osallistua. Vaikkei keneltäkään luonnollisesti löytynyt asiaan tyhjentävää vastausta, antoi vieressäni istunut Traxpayn Jochen Siegert siihen mielestäni fiksun vastauksen. Hänen näkemyksensä mukaan blockchain muuttaa […]

LUE LISÄÄ