21.8.2018 - Blogi

Verkkokauppias, tiedätkö kenelle myyt?

Aila Kettunen

Yleistyvä B2B-verkkokaupankäynti ja laskulla ostaminen helpottavat monen työarkea. Kauppiaan näkökulmasta riskit kuitenkin kasvavat. Lue tositarina aloittelevasta rakennusliikkeestä, joka hankki tarvikkeensa kauppiaiden piikkiin. Kahvinkeitin porisee työmaatoimiston keittonurkkauksessa. Aloitteleva rakennusalan yritys on saanut jo muutaman projektin, mutta tekijöiltä puuttuu vielä työkaluja, tarvikkeita ja varusteita. Kutsutaan yritystä Rakennusliike Reiluksi. Nimi on satua, mutta tarina on tosi. Rakennusliike Reilussa […]

LUE LISÄÄ
7.6.2018 - Blogi

Ostoprosessi alkaa Googlesta

Aila Kettunen

Käytännössä jokainen B2B-ostaja käyttää Googlea jossakin ostoprosessin vaiheessa. Oletko siellä, mistä sinua etsitään? Mikä yhdistää kuluttajaa, pienmetallialan yrittäjää ja suuryrityksen ostajaa? Jokainen etsii tietoa Googlesta. Mistä saan tarvitsemani komponentin? Kuka vuokraa IT-laitteita? Mikä oli vuoden 2018 viini? Onko Nuuksiossa pyöräilyreittejä? Google tarjoaa hetkessä vastauksia kaikkiin kysymyksiin. Yrityksen ostaja hakee tietoa täsmälleen samalla periaatteella. Miksi ei? […]

LUE LISÄÄ
5.4.2018 - Blogi

SOHO/SME-segmentistä löytyy ostovoimaa

Aila Kettunen

Myynnin kasvattamiseksi on kolme vaihtoehtoa. Vaihtoehto 1. Myydä lisää olemassa oleville asiakkaille. Vaihtoehto 2. Saada uusia asiakkaita ja myydä heille. Vaihotehto 3. Onnistua vaihtoehdoissa 1. ja 2. Käydään läpi, mitä nämä vaihtoehdot vaativat myyvältä yritykseltä. Vaihtoehto 1. Jo olemassa oleville asiakkaille lisämyynti vaatii yritykseltä enemmän työtunteja kyseisen asiakkaan kanssa. Yksilöity palvelu ja hinnoittelu voivat sitouttaa […]

LUE LISÄÄ
15.1.2018 - Tiedotteet

Uusi ominaisuus helpottaa myyntiä entisestään!

Aila Kettunen

  B2B-kauppaa käydään aktiivisesti verkossa, mutta laskulle tarjoamisen helppous tulisi olla mahdollista myös muita myyntikanavia pitkin. Pian se onkin! Helmikuun aikana lanseeraamme uuden ominaisuuden, joka mahdollistaa laskulle myymisen myös puhelimitse! Haluatko ominaisuuden käyttöösi? Ilmaise kiinnostuksesi yhteydenottolomakkeella ja olemme yhteydessä kun ominaisuus on käytettävissä!      

LUE LISÄÄ
8.1.2018 - Blogi

Uusi asiakas on kallis hankinta suljetulle kaupalle

Ella-Roosa Koivupuro

B2B-kaupassa asiakkuuden kannattavuus riippuu sen hankintahinnasta, ja tällä hetkellä verkkokaupassa avoin kauppa hankkii asiakkaansa suljettua kauppaa halvemmalla. Halvempi asiakashankintakustannus mahdollistaa laajemman asiakaskunnan. Positiivisia uutisia kotimaiselta B2B-kaupparintamalta: kyselymme mukaan kauppiaat hakevat kasvua verkkokaupasta. Mutta kasvustrategiat vaihtelevat avoimen ja suljetun kaupan välillä. Avoin kauppa hamuaa ensisijaisesti uusia asiakkaita, kun taas suljettu kauppa pyrkii myymään ennen kaikkea enemmän […]

LUE LISÄÄ