22.5.2017 - Blogi
Suojaudu petosriskiltä

Näin suojaudut luottotappiolta B2B-verkkokaupassa

Ella-Roosa Koivupuro

B2b-kauppa verkossa kasvaa ja samalla siihen kohdistuvat petokset verkossa lisääntyvät. Yksi b2b-verkkokauppiaiden suurimmista huolista onkin luottotappio. B2b-verkkokauppiaat kaihtavat omalla laskulla myymistä luottotappion pelossa. Selvityksemme mukaan lasku on kuitenkin yritysostajien ehdottomasti suosituin maksutapa. Asiakkaiden palvelun vuoksi lasku siis kannattaa tarjoa – sitä eivät toivo vain petostehtailijat, vaan myös hyvät ja luotettavat yritykset. Omalla laskulla myydessä luottotappio on […]

LUE LISÄÄ
19.5.2017 - Blogi
MoneyFintech 2017 paneeli

3 keskeistä poimintaa MoneyFintech 2017 -tapahtumasta

Ella-Roosa Koivupuro

MoneyFintech 2017 kokosi yhteen yli 50 puhujaa ja 400 kävijää tutustumaan finanssialan tärkeimpiin trendeihin ja tulevaisuudennäkymin. Keskityimme tapahtuman fintech-puoleen ja keräsimme keskeisimmät poiminnat fintechin tulevaisuuden suuntauksista. 1. Yhteistyön ylistys Startupien ja vakiintuneiden korporaatioiden välinen yhteistyö oli kantava teema läpi konferenssin, ja useassa puheenvuorossa nousi esiin yhteistyön merkitys sekä startupin että korporaation menestyksen kannalta. Yhden näkökulman […]

LUE LISÄÄ
24.4.2017 - Blogi
B2b-maksutavat

B2b-kaupan tutkimus julki – pitääkö olla huolissaan?

Jarkko Anttiroiko

Jarkko Anttiroiko tarkastelee Forresterin tuoreimman b2b-verkkokauppatutkimuksen antia suomalaisen b2b-verkkokaupan ja b2b-maksutapojen näkökulmasta. Mitä tulokset tarkoittavat Suomen kannalta – pitääkö olla huolissaan? Olen seurannut vuosien ajan mielenkiinnolla Forresterin tekemiä tutkimuksia b2b-verkko-ostamisesta ja sen muutoksista. Tänä vuonna perusrakenteeltaan sama tutkimus tehtiin neljättä kertaa, joten tulokset kertovat nykytilan lisäksi paljon myös kehityksen suunnasta. Paketti löytyy täältä. Tutkimus mittaa asiakkaiden […]

LUE LISÄÄ
24.4.2017 - Blogi
B2b-ostajan ostopolku

Tavoitatko b2b-asiakkaan ostopolun alussa?

Ella-Roosa Koivupuro

Miten kauppanne ostopolku johdattelee b2b-ostajan perille?  Jotta potentiaalinen asiakas voi ikinä konvertoitua ostajaksi, pitää hänen ensin löytää kauppa. B2b-kauppojen ongelmana on usein heikko löydettävyys: jos suljettu kauppa on piilottanut valikoimansa verkossa, se ei listaudu korkealla hakukoneessa. Verkko ei tällöin generoi uusia asiakkaita, vaan palvelee lähinnä jo kaupan olemassa olevia asiakkaita. Forresterin tuoreimman b2b-ostajan käyttäytymistä selvittävän […]

LUE LISÄÄ
18.4.2017 - Blogi
B2b-myynti

Keskittyykö b2b-myynti verkossa vääriin asioihin?

Ella-Roosa Koivupuro

B2b-kaupassa on aika laittaa ostajalle tärkeät asiat kuntoon ja siirtyä myyjävetoisesta b2b-myynnistä kohti aitoa verkkokauppa, joka generoi verkosta uusia asiakkaita. Forresterin tuore b2b-kaupan tutkimus paljastaa, mitä b2b-ostajat arvostavat verkossa. Tutkimus maalaa kuvaa ostajasta, joka siirtyy entistä vahvemmin verkkoon ja myös odottaa verkolta paljon. Johtopäätöksenä voi sanoa, että b2b-kauppojen tärkeimmät kilpailutekijät verkossa ovat: 1. Laaja valikoima 2. […]

LUE LISÄÄ