11.9.2017 - Blogi

Tukkukauppa, helpota asiakkaaksi pääsyä

Ella-Roosa Koivupuro

Tukkukaupoilla olisi paljon potentiaalisia yritysasiakkaita oman perinteisen segmenttinsä ulkopuolella – yksi tapa laajentaa asiakassegmenttiä on helpottaa asiakkaaksi pääsyä. Tukkukaupoilla on tyypillisesti tarkka oman alansa asiakaskunta. Elintarviketukkureilta ostavat etupäässä HoReCa-yritykset, taloustavaroita jakelevat tukkukauppiaat palvelevat vähittäiskauppoja. Esimerkiksi elintarviketukkureilla olisi kuitenkin paljon suurempi asiakaspotentiaali pelkkien HoReCa-yritysten sijaan. Lukuisat yritykset haluaisivat ostaa ainakin silloin tällöin elintarvikkeita tukkukaupasta: tulee firman […]

LUE LISÄÄ
30.8.2017 - Tiedotteet

Finnish fintech start-up Enterpay and Swedish niche bank Collector Bank start collaboration

Ella-Roosa Koivupuro

Enterpay and Collector Bank’s collaboration introduces a wider selection of payment methods both to B2B merchants and buyers. Enterpay and Collector Bank have kicked off their collaboration. Collector Bank will add a B2B invoice powered by Enterpay to its payment method selection in Finland and later in the Nordics. The collaboration lays the groundwork for […]

LUE LISÄÄ
30.8.2017 - Tiedotteet
Yhteistyö Collector Bankin kanssa

Enterpayn ja Collectorin yhteistyö käynnistyy

Ella-Roosa Koivupuro

Enterpayn ja Collector Bankin yhteistyö tuo enemmän valinnanvaraa kauppiaille ja ostajille. Enterpay ja Collector Bank ovat aloittaneet yhteistyön, jonka myötä Enterpayn yrityslasku tulee saataville myös Collectorin asiakkaille. Collector on Pohjoismaissa toimiva niche-pankki, jonka tarjoamasta löytyy kattavasti maksu- ja rahoituspalveluja yritys- ja henkilöasiakkaille. Yhteistyö Collector Bankin kanssa alustaa Enterpayn laajenemista Pohjoismaihin, ja Suomen markkinoiden jälkeen yhteistyötä […]

LUE LISÄÄ
15.8.2017 - Blogi
Kansainvälinen verkkokauppa

Suomalaiskuluttajat ostavat verkossa ulkomailta – entä yritykset?

Ella-Roosa Koivupuro

Kilpailu suomalaisista kuluttajista on verkkokaupassa kansainvälisesti kovaa, mutta mitä tapahtuu b2b-kaupassa? Kuluttajien rahojen valumista ulkomaille ja suomalaisen verkkokaupan kankeutta on voivoteltu riittävästi. Suomalaisen verkkokaupan surkeus kansainvälisessä kilpailussa lienee itse asiassa monilta osin myytti, ja toisaalta kasvua jarruttaa varmasti enemmän resurssien puute kuin kauppojen huonous. Kuluttajaverkkokaupasta onkin tarjolla kahdenlaista tietoa: esimerkiksi Postnordin tutkimuksen mukaan suomalaiskuluttajista jopa […]

LUE LISÄÄ
14.8.2017 - Blogi
B2b-vähittäiskauppaa käydään paljon verkossa

Mitä on B2B-vähittäiskauppa?

Ella-Roosa Koivupuro

B2b-kauppaa ei käydä vain perinteisessä tukkukaupassa, vaan myös b2b-vähittäiskauppa on merkittävä osa yritysten välistä kaupankäyntiä. B2b-ostaminen kasvaa verkossa B2b-kauppa verkossa ja erityisesti moderneissa kanavissa kasvaa. Esimerkiksi Forresterin tutkimussarjan mukaan vuonna 2014 b2b-ostajista 30 prosenttia teki hankinnoistaan puolet tai enemmän verkossa. Vuonna 2017 luku oli kasvanut 38 prosenttiin. Lindorffin kanssa tekemämme selvityksen mukaan Suomessa vastaava luku […]

LUE LISÄÄ