15.1.2018 - Tiedotteet

Uusi ominaisuus helpottaa myyntiä entisestään!

Aila Kettunen

  B2B-kauppaa käydään aktiivisesti verkossa, mutta laskulle tarjoamisen helppous tulisi olla mahdollista myös muita myyntikanavia pitkin. Pian se onkin! Helmikuun aikana lanseeraamme uuden ominaisuuden, joka mahdollistaa laskulle myymisen myös puhelimitse! Haluatko ominaisuuden käyttöösi? Ilmaise kiinnostuksesi yhteydenottolomakkeella ja olemme yhteydessä kun ominaisuus on käytettävissä!      

LUE LISÄÄ
8.1.2018 - Blogi

Uusi asiakas on kallis hankinta suljetulle kaupalle

Ella-Roosa Koivupuro

B2B-kaupassa asiakkuuden kannattavuus riippuu sen hankintahinnasta, ja tällä hetkellä verkkokaupassa avoin kauppa hankkii asiakkaansa suljettua kauppaa halvemmalla. Halvempi asiakashankintakustannus mahdollistaa laajemman asiakaskunnan. Positiivisia uutisia kotimaiselta B2B-kaupparintamalta: kyselymme mukaan kauppiaat hakevat kasvua verkkokaupasta. Mutta kasvustrategiat vaihtelevat avoimen ja suljetun kaupan välillä. Avoin kauppa hamuaa ensisijaisesti uusia asiakkaita, kun taas suljettu kauppa pyrkii myymään ennen kaikkea enemmän […]

LUE LISÄÄ
9.10.2017 - Blogi

B2B-kaupan uudet haasteet kumpuavat kuluttajapuolelta

Ella-Roosa Koivupuro

B2B-kaupan kuluttajistuessa uudet haasteet kumpuavatkin kuluttajakaupoista. B2B-kauppa ei elä erillään kuluttajakaupasta, vaan asiakas siirtää kuluttajaverkkokaupassa hankkimansa odotukset myös B2B-kauppaan. Vaikka B2B-ostajalla on edelleen erityistarpeita, kannattaa oppia ottaa myös kuluttajapuolelta. B2B-kauppa kuluttajistuu – haasteena aito verkkokauppa B2B-verkkokaupan uusia haasteita ovat ainakin avoimuus, nopeus, itsepalvelu ja läpinäkyvyys – oikeastaan nämä kaikki liittyvät tiukasti toisiinsa. Haasteena on tehdä […]

LUE LISÄÄ
2.10.2017 - Vieraskynä

Lisää tehokkuutta myyntiin ohjelmistointegraatioilla

Emma Kyyrä

Yritykset ovat sisäistäneet verkossa olon merkityksen ja tarpeellisuuden: ostajat kun ovat saavutettavissa tablettien, koneiden ja kännyköiden välityksellä niin töissä kun vapaallakin. Viimeinkin kaikki ovat verkossa, onneksi, ja siellä onkin avautunut täysin uusi pelikenttä, jossa viiden vuoden strategiassa pysytellessä jää helposti vastustajan jalkoihin – tai ainakin missaa mehevimmät maalipaikat. Nykypäivänä tahti on maailmassa vauhdikas. Uutta tuutataan joka […]

LUE LISÄÄ
11.9.2017 - Blogi

Tukkukauppa, helpota asiakkaaksi pääsyä

Ella-Roosa Koivupuro

Tukkukaupoilla olisi paljon potentiaalisia yritysasiakkaita oman perinteisen segmenttinsä ulkopuolella – yksi tapa laajentaa asiakassegmenttiä on helpottaa asiakkaaksi pääsyä. Tukkukaupoilla on tyypillisesti tarkka oman alansa asiakaskunta. Elintarviketukkureilta ostavat etupäässä HoReCa-yritykset, taloustavaroita jakelevat tukkukauppiaat palvelevat vähittäiskauppoja. Esimerkiksi elintarviketukkureilla olisi kuitenkin paljon suurempi asiakaspotentiaali pelkkien HoReCa-yritysten sijaan. Lukuisat yritykset haluaisivat ostaa ainakin silloin tällöin elintarvikkeita tukkukaupasta: tulee firman […]

LUE LISÄÄ