10.7.2017 - Blogi
B2b-kaupan korjaaminen

5 askelta kohti toimivampaa B2B-kauppaa – näin aloitat uudistuksen

Ella-Roosa Koivupuro

Kuuntelin taannoin B2BecNewsin ja IBM:n webinaarin teemalla ”Winning B2B e-commerce sites borrow – and build on – the best of B2C”. Amerikan mantereen b2b-kaupan opit kalskahtavat kovin tutuilta – tässä keskeiset poiminnat. Amerikkalaisasiantuntijoiden b2b-kaupan uudistussanoma ei juurikaan suomalaisesta eroa. Tärkeintä b2b-kauppiaalle on muistaa, että hänen tehtävänsä on tehdä ostajan työstä helpompaa. Jos nyt viimeistään tuntuu, […]

LUE LISÄÄ
3.7.2017 - Blogi

B2b-ostajan keskiostos moninkertainen kuluttajaan verrattuna

Ella-Roosa Koivupuro

B2b-ostaja käyttää paljon rahaa verkossa – myös kuluttajakaupoissa. B2b-ostajan ja kuluttajan verkkokaupasta tekemässä keskiostoksessa on huima ero. Enterpayn yrityslaskulla tehtyjen hyväksyttyjen ostosten keskisumma on noin 743 euroa (ajalla 1.1.-26.6.2017), kun taas esimerkiksi Paytrailin datan mukaan suomalaisen verkkokaupan keskiostos vuonna 2016 oli noin 80 euroa. Ainakin näiden – rajallisten – otosten mukaan b2b-ostaja kuluttaa yli yhdeksänkertaisen summan verkossa. Elintarviketarjoiluja […]

LUE LISÄÄ
26.6.2017 - Lyhyesti
Uusi käyttöliittymä

Uusi käyttöliittymämme julkaistu – nyt ostaminen entistä helpompaa

Ella-Roosa Koivupuro

Enterpayn Lasku yritykselle -käyttöliittymä on uudistunut. Käyttöliittymän ulkoasu on muuttunut selkeämmäksi ja ostaminen helpommaksi. Itse palvelu on kuitenkin edelleen sama ja tukee samoja toimintoja kuin ennenkin. Nyt palvelulla ostaminen vain on entistä yksinkertaisempaa. Uudessa käyttöliittymässä ostoprosessi alkaa yrityksen valinnalla, minkä jälkeen ostaja kirjautuu sisään entiseen tapaan puhelinnumerollaan ja kertakäyttöisellä pääsykoodilla. Katso uuden käyttöliittymän käyttöohjeet Ostajan […]

LUE LISÄÄ
19.6.2017 - Blogi
Tukkukauppa ja digitalisaatio

Tukkukauppa ja digitalisaatio – haaste ja ratkaisu

Ella-Roosa Koivupuro

Efiman Tukkukauppa murroksessa 2017 -tutkimus osoittaa, että suomalainen tukkukauppa on sisäistänyt digitalisaatiosanoman, mutta panostaa edelleen perusasioiden tehostamiseen uudenlaisten kilpailuetujen kehittämisen sijaan. Digitalisaatio suurin haaste – toisaalta myös ratkaisu Tutkimuksen mukaan tukkukauppiaat näkevät alan suurimpina haasteina digitalisaation, verkkokaupan ja tehokkuuden lisäämisen – siis seikat, jotka liittyvät kaikki kiinteästi toisiinsa. Digitalisaatiota pidetään keskeisimpänä haasteena, ja se tuleekin […]

LUE LISÄÄ
12.6.2017 - Blogi
Yrityslaskujen maksun viivästys

Laskujen maksun viivyttely koettelee myyjien taloutta

Ella-Roosa Koivupuro

Intrum Justitian maksutaparaportista selviää, että suomalaisyritykset viivyttelevät tahallisesti laskujensa maksamista – ja tästä seuraa ongelmia velkojille. Miten myydä yrityksille laskulla ja varmistaa silti pääoman riittävän nopea kierto? Raportin mukaan suomalaiset b2b-yritykset tarjoavat laskuille keskimäärin 20 päivän maksuehdon ja tyypillisesti asiakkaat maksavat 5 päivää myöhässä – toisaalta jopa 22 % vastaajien saatavista myöhästyy yli 30 päivää. Hälyttävämpää […]

LUE LISÄÄ