Yleisimmät kysymykset

Ostaja

Paljon palvelun käyttö maksaa?

Ostosten teko Enterpayn yrityslaskulla on maksutonta. Kauppias voi halutessaan veloittaa maksutapalisän. Lopullinen hinta on verkkokaupassa näkyvä hinta – ei piilokuluja.

Miten otan palvelun käyttöön?

Siirry palveluun. Anna matkapuhelinnumerosi. Siihen lähetetään kertakäyttöinen pääsykoodi. Ensimmäisellä kerralla tunnistaudut palveluun pankkitunnuksillasi ja syötät pyydetyt tiedot. Kirjaudut aina palveluun matkapuhelinnumerollasi, johon lähetetään vaihtuva pääsykoodi.

Voiko organisaationi saada suuremman luottorajan?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@enterpay.fi ja kerro, kuinka suuren luottorajan organisaatiosi tarvitsee. Käynnistämme sitten luottorajan korotusprosessin – luottopäätös on kuitenkin organisaatiokohtainen emmekä voi taata suurempaa luottorajaa.

Olen jo rekisteröitynyt yhteen organisaatioon, miten ostan toiselle organisaatiolle?

Voit lisätä itsellesi useita eri organisaatioita. Kun olet kirjautunut sisään palveluun, klikkaa omaa nimeäsi oikeassa yläkulmassa ja valitse ”Kirjaudu eri yritykseen”. Lisää uusi organisaatio ja siirry tunnistautumaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi. Kun olet tehnyt pankkitunnistautumisen, olet rekisteröitynyt kyseiseen organisaatioon.

Puhelinnumeroni edellinen käyttäjä on jo rekisteröitynyt numerollani palveluun. Miten toimin?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@enterpay.fi ja ilmoita meille kyseinen puhelinnumero.

Puhelinnumeroni on vaihtunut - miten toimin?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@enterpay.fi ja ilmoita meille vanha numero, jolla olet rekisteröitynyt aiemmin palveluun ja uusi numerosi.

Miksi ostokseni hylättiin, vaikka ostaessani kaikki vaikutti menneen hyvin?

Toisinaan ostokset siirretään luotonvalvonnan käsittelyyn lisätarkistuksia varten. Jos yrityksesi pääsee lisätarkistuksista läpi eli hyväksytään, niin kauppias saa tästä tiedon ja voi ryhtyä toimittamaan ostosta. Jos yrityksesi ei pääse lisätarkistuksista läpi eli ostos hylätään, niin sekä kauppias että sinä saatte tästä tiedon ja voitte sopia toisenlaisesta tavasta maksaa tilauksen.

Voiko ostovaltuutuksia jakaa eteenpäin?

Kyllä voi, mikäli henkilölle on myönnetty oikeus valtuutusten antamiseen. Kukaan ei kuitenkaan voi antaa eteenpäin omia oikeuksiaan laajempia oikeuksia.

Miksi tekemääni ostosta ei hyväksytty laskutettavaksi, vaikka ostovaltuutus on kunnossa?

Todennäköisesti ostoksen arvo ylittää yrityksellenne määritellyn luottorajan. Luottoraja määritellään luottoluokituksen pohjalta, ja se vaihtelee yrityksittäin. Mikäli yrityksen taloudellinen tilanne on heikko tai yrityksellä on maksuhäiriöitä, laskutusraja voi olla nolla. Avoimet laskut pienentävät yritykselle määriteltyä luottorajaa.

Olen ammatinharjoittaja, voinko maksaa ostokseni Enterpayn yrityslaskulla?

Jos toiminimesi on merkitty Kaupparekisteriin ja sinulla on y-tunnus, voit maksaa ostoksesi Enterpayn yrityslaskulla.

Olen isännöitsijä ja haluan ostaa edustamalleni taloyhtiölle. Miten toimin?

Taloyhtiön hallituksen jäsen perustaa ostavan yrityksen palveluun. Taloyhtiön hallitustietojen tulee olla ajan tasalla Kaupparekisterissä rekisteröitymisen onnistumiseksi. Perustamisen voi tehdä joko ostoksen yhteydessä tai erikseen kirjautumalla palveluun. Palvelussa isännöitsijän voi valtuuttaa tekemään ostoksia taloyhtiön puolesta. Tällöin isännöitsijä rekisteröidään palveluun hänen omalla puhelinnumerollaan. Samalla tavalla isännöitsijä voi hankkia hankintaoikeuden mihin tahansa taloyhtiöön.

En pysty maksamaan laskua eräpäivänä - miten toimin?

Ota viipymättä yhteyttä laskutuksen asiakaspalveluun numerossa +358 (0)2 2700 390 tai osoitteessa laskutus@lindorff.com.

Toimitettu tavara tai palvelu ei vastaa tilausta - miten toimin?

Ota yhteyttä myyjäliikkeeseen ja sovi myyjän kanssa korjaavista toimista, kuten tavaran palautuksesta. Mikäli myyjäliike päättää hyvittää laskun ja laskua ei ole vielä maksettu, myyjäliike toimittaa hyvityslaskun Enterpayn palvelun välityksellä. Jos lasku on jo maksettu, myyjäliike maksaa hyvityksen suoraan. Jos laskun eräpäivä on lähellä, ota yhteyttä myös asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@enterpay.fi mahdollisten viivästysseuraamusten välttämiseksi.

Laskussa on virhe - miten toimin?

Ota yhteyttä myyjäliikkeeseen ja sovi myyjän kanssa korjaavista toimista. Jos laskua ole vielä maksettu, myyjäliike toimittaa hyvityslaskun Enterpayn palvelun välityksellä. Jos lasku on jo maksettu, myyjäliike maksaa hyvityksen suoraan. Jos laskun eräpäivä on lähellä, ota yhteyttä myös asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@enterpay.fi mahdollisten viivästysseuraamusten välttämiseksi.

Voiko ostovaltuuksia myöntää henkilöille, joilla ei ole virallista edustusoikeutta yhtiössä?

Kyllä voi.

Voiko ostovaltuuksia myöntää henkilöille, jotka eivät ole yhtiön palveluksessa?

Kyllä voi.

Voiko ostokselle saada pidemmän maksuajan kuin 14 vrk?

Tällä hetkellä ei.

Myyjä

Kuinka voin myydä Enterpayn yrityslaskulla?

Tarvitset sopimuksen palvelun käytöstä ja maksupainikkeen verkokkauppaasi. Ota meihin yhteyttä ja me kerromme lisää.

Miten Enterpayn yrityslasku toimii?

Myyjän näkökulmasta palvelu toimii kuten muutkin maksutavat (kortit, pankkimaksut, yksityisasiakkaiden laskutuspalvelut). Valittuaan Enterpayn yrityslaskun maksutavaksi ostaja siirtyy Enterpayn palveluun, jossa hän tunnistautuu ja yrityksen luottokelpoisuus tarkistetaan. Tarkistusten jälkeen istunto siirtyy automaattisesti takaisin verkkokauppaan ja verkkokauppa saa tiedon, hyväksyttiinkö ostos laskutettavaksi vai ei.

Paljon palvelun käyttö maksaa?

Hinnoittelumme on transaktiokohtainen, eli kauppiasta veloitetaan vain tehdyistä ostoista. Palvelumaksut laskutetaan kuukausittain jälkikäteen. Maksutavasta ei koidu kuluja, ellei sitä käytetä.

Koska maksut tilitetään?

Maksut tilitetään normaalisti 30 vuorokauden kuluttua laskun lähetyksestä. Lasku lähetetään asiakkaalle 2 arkipäivän kuluttua ostoksen teosta.

Miten voin seurata tilityksiä?

Voit seurata tilityksiäsi palvelussa. Jos käytät palvelua Maksukaistan kautta, Enterpayn yrityslaskulla tehdyt ostot näkyvät Maksukaistalta saamallasi raportilla samalla tavalla kuin muutkin ostokset. Maksut maksetaan ilmoittamallesi pankkitilille viitesiirtoina täysimääräisesti. Viite on verkkokaupan ostokselle antama viitenumero. Tilitysten täsmäyttäminen tehtyihin ostoihin on helppo tehdä viitteiden ansiosta.

Entä jos asiakas ei maksa laskua?

Me huolehdimme luottotappioriskistä. Kauppias saa aina rahansa.

Paljon ostaja saa maksuaikaa?

Normaali maksuaika on 14 päivää.

Kuinka suuret ostokset hyväksytään laskutukseen?

Ostolle ei ole ennalta määriteltyä ylärajaa. Ostoraja on yrityskohtainen ja perustuu yrityksen luottotietoihin.
Yli 2 500 euron kertaostos saattaa vaatia lisätarkistuksia, jolloin ostosta ei voida hyväksyä automaattisesti. Jos näin käy ja asiakkaasi kaipaa apua, pyydä asiakasta ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@enterpay.fi.

Millaiset yritykset voivat ostaa?

Kaikki y-tunnukselliset yritykset, ammatinharjoittajat ja muut yhteisöt voivat periaatteessa ostaa. Yrityksen on oltava luottokelpoinen, eli sen rekisterimerkintöjen ja luottotietojen on oltava kunnossa ja ajantasaiset. Kokemuksen perusteella noin 80% yrityksistä täyttää asetetut kriteerit.

Voiko laskun sisältöä muokata? Kuinka hyvitys tehdään?

Laskun sisältöä ja sen lähetyspäivää voi muuttaa 2 päivän ajan ostoksen teosta. Laskun lähetyksen jälkeen tehtävät muutokset tehdään hyvityslaskuina. Hyvityslaskun voi tehdä, kunnes lasku on maksettu tai ostos on tilitetty kauppiaalle. Jos ostos on jo tilitetty kauppiaalle ja ostaja on maksanut laskun, kauppiaan tulee maksaa hyvitys suoraan ostajalle. Hyvitykset tehdään suoraan Enterpayn palvelussa tai suoraan Maksukaistan palvelussa, jos käytät palvelua sen kautta.